Privacyverklaring en disclaimer
- Wanneer is deze privacyverklaring van toepassing?
- Wie gebruikt uw gegevens?
- Van wie verkrijgen wij gegevens?
- Hoe komen wij aan uw gegevens?
- Welke gegevens van u gebruiken wij?
- Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?
- Hoelang bewaren wij uw gegevens?
- Met wie delen wij uw gegevens?
- Waar slaan wij uw gegevens op?
- Hoe veilig zijn uw gegevens bij ons?
- Wat zijn uw rechten?
- Welke regels gelden voor deze privacyverklaring?
- Welke cookies gebruiken wij?
- Wat doen wij met gegevens van minderjarigen?
- Heeft u vragen over deze privacyverklaring?
Wanneer is deze privacyverklaring van toepassing?
Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die wij verwerken op alle domeinen die aan ons zijn gerelateerd. Hierbij gaat het om persoonsgegevens van iedereen die contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht, zoals bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot u als individu, zoals uw naam, telefoonnummer, IP-adres, klantnummer of surfgedrag. Voor meer informatie over persoonsgegevens kunt u terecht op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wie gebruikt uw gegevens?
Kelderherstel is verantwoordelijk voor de website Kelderherstel.nl en daarmee de organisatie die verantwoordelijk is voor het gebruik van uw persoonsgegevens, zoals beschreven in deze privacyverklaring. Onze volledige gegevens zijn: Omnia b.v. t/a Kelderherstel, Korteweegje 49, 3247BH Dirksland, KvK 67896839.
Van wie verkrijgen wij gegevens?
Wij verwerken persoonsgegevens van iedereen die contact met ons heeft gehad of onze websites heeft bezocht, waaronder bezoekers, particuliere klanten, zakelijke klanten en contactpersonen van onze partners.
Hoe verkrijgen wij uw gegevens?
Wij verkrijgen gegevens rechtstreeks van u wanneer u:
- Gegevens invult op onze websites.
- Contact met ons opneemt via e-mail, telefoon of op andere wijze.
Welke gegevens van u gebruiken wij?
Wij maken gebruik van de volgende gegevens:
- Naam
- Geslacht
- Woon- of vestigingsadres
- Bezorgadres
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Fotomateriaal
- Geen andere persoonsgegevens
Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?
Wij gebruiken uw persoonsgegevens alleen voor de doeleinden waarvoor wij toestemming hebben ontvangen of omdat wij u als klant de best mogelijke service willen bieden en dit zonder die informatie niet mogelijk is.
Hoelang bewaren wij uw gegevens? Wij bewaren uw persoonsgegevens zo lang als wettelijk verplicht is en zo lang als noodzakelijk is voor het beoogde doel. Gedurende uw klantrelatie bewaren wij uw gegevens bijvoorbeeld zeven jaar, zoals vereist volgens de wettelijke bewaartermijn. Daarna bewaren wij uw gegevens alleen voor statistische doeleinden en om eventuele klachten of juridische zaken af te handelen. Voor specifieke bewaartermijnen kunt u contact met ons opnemen.
Met wie delen wij uw gegevens?
Uw persoonsgegevens worden uitsluitend door ons gebruikt. Wij delen uw persoonsgegevens nooit met anderen.
Waar slaan wij uw gegevens op?
Wij verwerken uw gegevens binnen de Europese Economische Ruimte (EER). Dit betekent dat wij uw gegevens ook binnen de EER opslaan. Als u hierover vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.
Hoe veilig zijn uw gegevens bij ons?
Wij hebben uitgebreide maatregelen genomen om uw gegevens zowel organisatorisch als technisch optimaal te beveiligen. Onze systemen en communicatiemiddelen zijn beveiligd om te voorkomen dat uw gegevens in handen van anderen vallen. Uw gegevens worden alleen gebruikt door personen die daarvoor toestemming hebben gekregen. Als u vragen heeft over onze specifieke beveiligingsmaatregelen, kunt u contact met ons opnemen.
Wat zijn uw rechten?
Aangezien wij persoonsgegevens van u gebruiken, heeft u verschillende rechten. Hieronder zetten we deze rechten voor u op een rij:
- Recht op informatie: Wij moeten u duidelijk en begrijpelijk uitleggen wat we met uw gegevens doen en welke controle u daarover heeft. Daarom leggen we in onze privacyverklaring uitgebreid uit welke gegevens we verzamelen en hoe we met uw gegevens omgaan.
- Recht op inzage: U mag altijd vragen om inzage in de gegevens die wij van u hebben.
- Recht op correctie: U kunt ons verzoeken uw gegevens te corrigeren als deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht om bezwaar te maken: U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens als u het niet eens bent met de manier waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan. Dit geldt met name voor gegevens die voor directe marketing worden gebruikt, zoals het ontvangen van e-mails van ons.
- Recht op data portability: Als u klant bij ons bent of toestemming heeft gegeven voor het gebruik van uw gegevens, kunt u ons vragen om uw digitale gegevens aan u over te dragen, zodat u deze aan een andere organisatie kunt verstrekken als u dat wenst.
- Recht op beperking: U kunt ons verzoeken het gebruik van uw gegevens te beperken. Dit betekent dat we uw gegevens in bepaalde gevallen mogen bewaren, maar niet gebruiken.
- Recht om vergeten te worden: U kunt ons vragen alle gegevens die we van u hebben te verwijderen. In sommige gevallen mogen of kunnen we uw gegevens nog niet verwijderen, bijvoorbeeld wanneer wettelijke bewaartermijnen van toepassing zijn.
- Recht om een klacht in te dienen: U heeft het recht om een klacht in te dienen over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan. We lossen uw klacht graag op als u contact met ons opneemt. U kunt uw klacht ook bij de Autoriteit Persoonsgegevens indienen. In het uiterste geval kunt u naar de rechter stappen, waarbij de rechtbank in of nabij de vestigingsplaats van Kelderherstel uw klacht zal behandelen. Hoe dient u een aanvraag of klacht in? Stuur uw aanvraag of klacht aangetekend naar ons vestigingsadres, gericht aan de directie. Alleen aanvragen of klachten die per aangetekende post bij ons binnenkomen, worden in behandeling genomen. Onze bedrijfsgegevens en vestigingsadres zijn te vinden op onze websites. Wij verwerken uw aanvraag of klacht binnen 30 dagen. Als er sprake is van meerdere aanvragen of klachten, of als de aanvraag of klacht complex is, kan dit meer tijd in beslag nemen. In dat geval nemen wij uiterlijk binnen 60 dagen contact met u op. Wij vragen altijd om uw identificatie, zodat we zeker weten dat u de juiste persoon bent van wie de persoonsgegevens zijn.
Welke regels gelden voor deze privacyverklaring?
Onze privacyverklaring moet voldoen aan verschillende vereisten, met name die van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Bovendien zijn de algemene wettelijke regels die in Nederland van toepassing zijn, van toepassing op onze privacyverklaring.
Welke cookies gebruiken wij?
U heeft de mogelijkheid om aan te geven welke gegevens wij van u mogen gebruiken. Als u ons toestemming heeft gegeven om uw profiel te personaliseren op basis van het accepteren van onze privacyverklaring, worden alleen de gegevens die u heeft ingevuld naar ons e-mailadres verzonden. Verder gebruiken wij geen cookies op onze website.
Wat doen wij met gegevens van minderjarigen?
Onze website en organisatie zijn niet gericht op minderjarigen. Dit betekent dat als u jonger bent dan 18 jaar, u toestemming nodig heeft van een ouder of voogd om onze website te gebruiken. Als u minderjarig bent tijdens uw bezoek aan onze website, gaan we ervan uit dat u voorafgaand aan uw bezoek toestemming heeft verkregen.
Heeft u vragen over deze privacyverklaring?
Als u vragen heeft over onze privacyverklaring, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen door een e-mail te sturen naar info@kelderherstel.nl. We staan graag tot uw dienst.